NY VD FÖR SÄLJBOLAGET

Pressmeddelande 2007-10-03

Peter Lundén har varit försäljningschef på Insplanet sedan 2002. Han axlar nu en VD-roll för Insplanet Försäkringsförmedling, dotterbolaget som utgör Insplanets säljorganisation. Daniel Soussan kvarstår som VD för moderbolaget Insplanet.

Insplanet förstärker löpande organisationen på nyckelpositioner. Tobias Björkman tillträder som försäljningschef i säljbolaget, och Erik Lif tillträder som Informationschef för Insplanet. Båda har tidigare arbetat med gruppledning i Insplanets säljorganisation.

Förändringarna är aktiva med omedelbar verkan.

För mer information kontakta:
Erik Lif, Informationschef +46 (0)8-51 000 062 eller +46 (0)704 386828.

Insplanet är Sveriges ledande försäkringsförmedlare mot privatmarknaden inom konsument- och motorförsäkring (sak). 2006 tecknade Insplanet 69 000 försäkringar med en premievolym på 268 MSEK. Insplanets affärsidé är att hitta, jämföra och erbjuda rätt försäkring till rätt pris utifrån våra kunders unika behov och önskemål. Tusentals personer om dagen får hjälp att se över sina försäkringar. Varannan person som jämför försäkring hos Insplanet sparar pengar. Sedan starten 1999 har Insplanet hjälpt 500 000 kunder. Bolagets aktie handlas på First North (IPL). HQ Bank är certified adviser.

Grevgatan 34 Tel: 08-510 000 00
Box 26 000 Fax: 08-510 000 01